fredag den 4. marts 2011

"Fastelavn er mit navn..."



I anledning af, at det snart er fastelavn, har jeg i dag bagt disse vandbakkelser med tilhørende råcreme.
De er egentligt ganske nemme at lave, og tager i vanvittig lang tid. Nedenfor har jeg skrevet opskriften ind hvis nogen skulle have lyst til at prøve den af :-)

Opskrift til ca. 20 stk.

- 4 æg
- 150 g mel
- 2 dl. vand
- 150 g smør

Start ovnen (200 C). Smør og vand puttes i en gryde og koges op. Herefter kommes melet i lidt af gangen, og røres kraftigt rundt. Æggene kommes i en skål og piskes med en gaffel eller piskeris. Lidt af gangen kommes æggene i gryden, til en lind masse (dejen skal nærmest skinne lidt). Man kan komme lidt mere mel i, hvis den er lidt for tynd, men det er meningen, at den skal være glat og fin. Dejen kommes på en bageplade. Vær opmærksom på, at der skal være godt med mellemrum da de hæver en del, og desuden skal man ikke komme for meget dej på. Vandbakkelserne bages i ca. 20 min. eller til de er gyldne. Det er dog MEGET vigtigt at man ikke åbne ovnen under bagningen, da de vil falde sammen.

God fornøjelse!

//Louise









2 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Umm det ser godt ud! Dejlig blog i har!:-)
    Måske vil i kigge forbi min?

    Rosa.xx
    http://rosaesholdt.blogspot.com/

    SvarSlet